2011年4月12日火曜日

Benefit concert on 10 April / チャリティーコンサート4月10日

This concert was originally organised by a friend of mine and her friends. It was their annual concert for their pupils.  I was asked to play a piece already in the beginning of this year and I decided to join just for fun.

Then the earthquake happened and my friend & her friends became active fund-raisers within Japan Helpen kan!.  Within no time, they decided to make this concert as a fund-raising concert of Japan Helpen kan!.

So the concert had still the atmosphere of the friendly annual concert for kids but participants, their family & friends donated for the good cause. In the end, we raised about EUR 1,000.  Thank you everyone!!!

Due to the purpose of this concert, we had chosen a piece that kids can also enjoy. So, we did our best to make them laugh. The below is the video of our performance and hopefully you can enjoy...


このコンサートは元々、私の友人とその友人達が企画したもので、毎年恒例の彼らの生徒達の発表会でした。今年初め頃にそこで一曲弾いてもらえないかと頼まれ、面白そうだったのでそのまま参加することにしていたコンサートでした。

その後3月に東日本大震災が起こり、この友人達はJapan Helpen kan!のチャリティーイベントの中心的存在になりました。そしてすぐに彼らはこの発表会をもJapan Helpen kan!の義援金集めの為のチャリティーコンサートにしてしまったのでした。

とはいえ、コンサート自体は発表会なので、子供達の為のその雰囲気は残したまま、参加者の子供達、その家族や友人達が寄付に参加してくださいました。最終的には1,000ユーロほどの義援金が集まりました。皆様、ご協力どうもありがとうございましたm(_ _)m

ということで、子供達も楽しめるように選んだ曲だったので、↓こんな感じになりました。楽しんでいただけると幸いです♪



人気ブログランキングに参加しています。応援クリックお願いします。→人気ブログランキングへ

0 件のコメント:

コメントを投稿